4 maj 2009

DEN UNDERBARA HELGEN ÄR SLUT

Hej på er!

Länge sedan sist! Har inte alls haft tid med skrivandet under Valborg. Har nämligen suttit ute på terrassen och njutit dagana långa. På kvällskvisten har jag försökt pyssla i trädgården och så har vi varit ute på långa promenader. Sommarblommorna är delvis inhandlade. Det ni ser på bilden är penseér som nu finns på bakgården. Köpte också vita som står planterade vid ytterdörren , men det fotot försvann på vägen till bloggen, hihihihi ! Har länge önskat mej en vacker Hortensia. Hade redan önskat mej en till morsdagen men så råkade jag se att Ikea sålde för dem7,95 e . Skulle åka till Ikea, och på väg dit körde jag Jenny till stallet. Hon ville gå via Lidl för att köpa lite choklad för att orka med den långa soliga dagen på stallet (!). Jag gick med in och där hittade jag Hortensior. Felet med dem var, att de definitivt inte hade fått vatten på ett tag (frågade expediten i kassan , varför de inte vattnar sina blommor, då ryckte hon på axlar och sa att hon inte visste ;)))) ! ) Där fanns alltså 10 st rosa hortensior som slokade och så ett exemplar som inte ännu hade blommor och INTE ännu var riktigt slokad. (priset 6,99e). Tog den och när jag kom till kassan slog hon in 4,99e. När jag kom hem gav jag den ordentligt med vatten och där står den nu, grön och i full knopp och mår riktigt fint...och fick den för 4,99e. Kan det bli bättre?





De små ljuskopparna köpte jag på vårens första uteloppis för 20 cent. Jätte somriga tycker jag.

Bilden brevid är av krukan med klängarnde Klematis och vid roten finns ljusblåa penseér. (Bäst att hålla sej till dem än så länge - nätterna är fortfarande kalla )




Sen lite foton från det övre badrummet. Där är det vitt och grönt som gäller. Skulle ännu vilja ha fina runda stora stenar på golvet. Tycker det kunde se fint och somrigt ut.


De fina marina glaskulorna har jag köpt på en nätauktion för 1 e. Tänk om man kunde hitta mera sådana för det priset !
Nu skall jag ta en kopp kaffe och läsa vad ni gjort under den underbara helgen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!