31 december 2010

Årets sista dag


Så var mitt år 2010



1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Jag åkte med min vän M till Billnäs Byggnadsapotek, dit jag länge velat åka.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag tror inte jag gjorde några... men nu har jag redan inför nästa år lovat att med start den 1.1 skall jag gå ner 10 kg.

3. Fick någon du känner barn?
Min nya chef fick en dotter i början av december

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej ingen som stått mej speciellt nära har dött under året som gått.

5. Vilka länder besökte du?
Sverige tillsammans med min man. Och givetvis spenderade vi semestern på Åland..men det kan man knappast räkna som ett annat land...(fast det känns som ett annat)

6. Är det något du saknade 2010 som du vill ha 2011?
10 kg mindre att bära på kroppen

7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Kanske dagen då Jenny började studera på annan ort..

8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Att barnen fått vara rätt så friska, har trivats på jobbet och att vi fick även i år njuta av den underbara atmosfären och naturen på Åland.

9. Vilket var ditt största misstag?
Hmmm...vet int!

10. Vilket var ditt bästa inköp?
Har inte köpt så mycket men gillar mina tre Miss Dee ringar som jag köpte på Sverigebåten. Måste medge att jag också gjorde fantastiska loppisfynd på sommaren .

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Loppis, webbshopar och godis förutom det nödvändiga -mat och bensin !

12. Vad gjorde dig riktigt glad?
När jag märkte att Jenny gillade sin nya skola och trivdes i internatet med sina nya kompisar. Då föll det en sten från mammas hjärta.

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nep, bara det vanliga, flunssa , ont i mage, huvudvärk och en luftrörskatarr...


14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2010?
Jay Smith, Reckless Heart, Carmen Grey och alla Melodifestival-låtar...

15. Mådde du bättre eller sämre under 2010 än vad du gjort tidigare år?
Säkert bättre..så måste det väl vara....

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Min familj och motionera mera kunde jag väl ha gjort ;=)


17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Borde ha ängnat mindre tid på att stressa och gnälla på man och barn (då de stökar till det här hemma ..)

18. Hur var din julafton?
God mat i gott sällskap och underbara glada barn.

19. Blev du kär?
Blev inte - men var väl det....i min man sen 17 år tillbaka ;)

20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Älskar BB och Melodifestivalen då jag och barnen sitter fastspikade vid teven...

21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Sällan hatar man någon ..men jag hatar en person som jag hatade redan förra året..

22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Skäms att berätta, men jag har inte läst en enda bok - däremot många inredningstidningar. En av de bästa kan jag lungt säga att var Allers jultidning.

23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Nya finska band som jag tidigare nämde: Reckless Love och Carmen Grey

24. Önskade du dig något som du fick?
Hade sen tidigare ett Nomination classic-armband som var fullt och önskade mej ett Nomination till i storlek smarty.

25. Önskade du dig något som du inte fick?
Nej...nya underkläder...av mannen... men dem hinner han ännu köpa...

26. Vilken var årets bästa film?
Prince of Persia. Den enda filmen jag var och kollade på.

27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Fick presenter i sängen och firade senare med vänner. Fick underbara kräftservetter av mamma som hon själv broderat och ursnygga Riviera Maison -glas av bästa vännen.

28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Jag är jätteglad över alla de nya bekantskaperna jag gjort i bloggvärlden. Fast jag aldrig träffat dem känns de som "vänner".

29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Mycket bekväm, jeans, t-skjorta och tröja eller tunika

30. Vad fick dig att må bra?
Att få vara på Åland tillsammans med familjen. Att få mysa hemma och att inreda och fixa i hemmet. Skulle även gärna ha mera pengar...då skulle jag må ÄNNU bättre.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Robbie Williams - utan tvekan.

32. Vem saknade du?
Min mormor! Ock nära och kära som bor i andra länder.

33. Vilken var din bästa månad?
Älskar sommaren så det måste väl vara juni och juli - mest juli för då var det semester i familjen!

34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Jo som sagt var, kunde kanske motionerat mera...

35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Hoppas bättre ! Alltid kan det bli bättre, eller hur ?


Jag önskar er alla
ETT GOTT NYTT ÅR
2011.
Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!