6 februari 2012

Övning ger färdighet

Blev så inspirerad av min mammans kunskaper i att sticka sockor med flätor, att jag gick "Mormors snabbkurs i flätstickning"  på lördagen . 


Har övat lite med stora stickor och med bara en stor fläta. Ännu är den lite för "lös" men jag tror jag fattat galoppen... Min snälla mamma håller nu på att sticka ett par långa, naturfärgade till mej och de är snart klara... Blir så fina! Can´t wait!

Har mina strumpstickor begravda i förrådet för tillfället och för att komma dit måste jag ta mej över en stor snöhög... därför tränar jag bara ännu... 
(normalt skulle jag ha huggit i med detsamma - så håsig är jag nog..., allt skall bli snabbt klart, ju !).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!