2 januari 2014

EN SLÖARDAG TILL

Här fortsätter njutandet. Vid det här laget börjar det se lite härjat ut på matbordet , sitter nämligen här och bloggar och det har redan hopat sig en hög Budapest-choklad papper, en kaffekopp, ett glas apelsinjuice. Sedan tidigare ligger här bl a nyårslyckorna sedan nyåret och bordspelen , våra favoritspel Muuttuva Labyrintti samt Monumento efter vår spelkväll igår. Borde säkert plocka undan lite idag- fast det är såå skönt att bara slöa. Fick nyss ett samtal av min läkare som kunde konstatera att mina blodvärden blivit bättre då jag ätit järntabletter. I februari blir det ännu hudläkare/allergiläkare = pricktest, så jag hoppas innerligt att mitt kliande äntligen skulle få ett slut.  För tillfället är det händer och fötter som kliar och jag som slukar Atarax...

Ljus med batteri : Perfect Home
Täällä edelleen nautitaan. Kyllä onkin ihanaa vain ja ainoastaan olla. Pitäisi kyllä ehkä poimia paikat tyhjäksi sillä huomaan että ruokapöytä , jonka äärella juuri nyt istun, on kaaoottinen Tähän on kasaantunut jo iso määrä Budapest-paperia, kahvikuppi, tuoremehua, vuodenvaihteen tinat lojuu vielä pöydällä sekä viimeisten päivien peliiltojen lautaspelit, suosikkipelimme Muuttuva Labyrinnti sekä Monumento ei näköjään löydä takaisin lastenhuoneeseen. Sain juuri ilouutisen lääkäriltäni että veriarvoni on kohonneet nyt kun olen syönyt rautaläkkeitä. Vielä on edessä reissu allergiasairaalaan helmikuussa ja toivon kovasti että kutinat saataisiin loppumaan. Juuri nyt minua kiusaa käsien sekä jalkojen kutina..ja minä senkun popsin Ataraxia.

*

Testade på att göra en gif-animation. Kul! 
Det är mitt härliga fejkljus från Perfect Home som har en veke som rör på sig.  Älskar det eftesom det verkligen ser äkta ut. Idag skall det bli träff med gamla goda vänner. Skall bli kul. Hade sett fram emot en loppisrunda idag men dottern for iväg med bilen så det får väl bli i morgon i stället.

Monumento

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!