27 november 2008

Lilla jul


I morgon är det fredag och jag har inte på ett tag igen hunnit med blogg. Har varit i full fart med att som har med jobb och barn att göra. I morgon skall vi börja med julpyssel. Det skall bli roligt. Vi skall göra med ståltråd allt möjligt. Tänkte försöka mej på en julkortsdekoration av ståltråd-ni vet! Skall även köpa lite glögg och göra pepparkakor så vi får upp den rätta stämningen. Började göra vardagsrummet klart för julpynt. Flyttade om lite möbler så att vi skulle ha utrymme för ett litet bord där det kommer att finnas glögg, pepparkakor, pynt ,ljus mm. Köpte hem ett stort lass doftande mandariner som kommer att vara slut redan i morgon. Borde få lite mossa från skogen, men eftersom det här i södra Finland kommit massa snö vet jag inte riktigt hur jag skall göra.. Borde oxå gå till skogen och plocka lite granris/enris som behövs till diverse små dekorationer.. Min man är så allergisk att vi inte kan ha hyacinter inne, eftersom de doftar så starkt. Därför försöker jag sätta ut av granris i alla rum...
Ha ett skönt veckoslut och en TREVLIG LILLAJUL !
Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!