12 november 2008

Tiden bara går och jag hinner inte med

Har inte hunnit sitta ner och skriva i bloggen på ett tag. Har nog gluttat in hos er andra.. det börjar bli sååå juligt hos er. Underbart! Skulle önska att det fanns flere timmar i dygnet så man skulle hinna med allt man tänkt göra. Har börjat tänka på adventspysslet som vi startat, min väninna och jag. Dvs vi träffas hos varandra ( med män o barn ) alla söndagar i advent; dricker glögg och pysslar tillsammans. Hur mycket våra män tänker pyssla -det vet jag inte. Men det är stämningen som gäller. Vi skall fara ut på stan och handla "ingredienser" till pysslandet, dvs. tyg, vackra band och allt annat som vi behöver. D
Jag själv har redan en stor del av julklapparna uttänkta och tom skaffade redan så nu kan det få bli pyssel och mys om kvällarna - bara tiden till det fanns. Nå kanske det börjar lungna ner sej lite snart. Några lillajulsfester, sen luciamorgonmål, sen julfester och sen och sen och sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!