23 september 2008

Inspiration inspiration

Ny dag-nya ideeer. Jag vet inte riktigt vad som hänt- men jag är så full av ideer att jag inte riktigt vet var jag skall börja. Har målat hela gårdagen och nu måste några saker hitta sin nya plats i hemmet för att allt skall passa in. I morse tog jag och min yngsting bort en köksdörr som bara stått i vägen. Den används aldrig och funderade på att i stället ha ett vitrinskåp där.
Sedan borde jag få in från förrådet ett gammalt litet antikbord som skulle passa fint i vardagsrummet.Det tråkiga är bara det att jag inte har en man som tycker om att feja och dona i hemmet. Han tycker nog att vi har det fint och hemtrevligt hemma, men annors är han säkert som de flesta andra män - tycker allmänt, att allt är bra som det är och att inget behöver göras. :)
Igår var vi och plockade nypon och aroniakvistar och fina små blad och så satte jag mig vid köksbordet för att göra kransen. Märkte att jag, typiskt nog- inte hade mycket ståltråd att trä upp nypon osv på, men av det som fanns blev det en verkligt fin en!Sätter bild av den i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!