21 september 2008

Söndagsmorgon


Idag vaknade vi tidigt, trots att det är söndag. Orsaken var äldsta sonens innebandy-turnering. Snabbt morgonmål och sedan iväg. Ute var det bara +3 grader och det kändes rätt kyligt. Man märker nog att hösten är på väg med stormsteg.
Igår fick jag äntligen påbörjat mitt projekt med den gamla teak-färgade byrån.
Först sandpapprade jag den och sedan fick den sin första vit-behandling.
Snyggt blev det. Jag är tillsvidare riktigt nöjd. I dag skall jag måla andra gången och sen hoppas jag att jag får tillbaka lådornas ringar, precis som de var isatta tidigare.

Har också planer på att göra en ny dörrkrans .
Funderade på att gå ut och plocka nypon, och små färgglada löv som jag trär upp på en ståltråd och formar till en krans (eller hjärta!) . Kanske man hittar något annat fint där ute i naturen som man kunde använda till samma ändamål- vem vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!