10 maj 2011

Konfirmationsfunderingar

Hej!
Sitter på jobbet och funderar över storebrors konfirmation i slutet av maj. Då storasyster konfirmerades för ett par år sen, var det vinter men nu då det är nästan sommar, tänkte jag att det kunde vara kul med en lite "större" fest. Har planerat lite hur terrassen skall se ut - eftersom jag hoppas att vi kan sitta ute en del av festen.
Det kommer att bli lobelior. Mycket Lobelior... Kanske även inne på matbordet...( blått=pojkfärg- ju!) . Sen skall vi ställa ut små sittgrupper i trädgården och på terrassen.
Gud nåde ifall det regnar !




Har just idag skickat inbjudningar till släkt, gudföräldrar samt vänner. Vi blir ca 25 stycken .
Kyrkan där Max kommer att bli konfirmerad ser ni här under. Det är min hemförsamling- mitt andliga hem.. En gammal, mycket stämningsfull kyrka. Jag har inte själv blivit konfirmerad här eftersom jag bytte samfund först efter det. Men vi är vigda här och alla barn är döpta här.



Foto: Google pictures

Denna helg skall Max på konfirmandweekend till församlingens lägerområde i Jämsä. De är 6 konfirmander i år (4 st då storasyster konfirmerades) . Har själv spenderat alla mina somrar på detta underbara lägerområde och jag hoppas innerligt att Max kommer att stortrivas, precis som jag.
Ännu måste vi frisera oss (speciellt långluggen Max), skaffa kostym och planera servering.
Mycket jobb, men fint skall det bli.

Solen skiner och allt känns så underbart! Idag skall vi kolla Esc och heja på Paradise Oscar!

Lotta

Ps! Några kan tyvärr inte komma till bloggträffen i Fiskars den 21.5. Du som inte ännu bekräftat att dagen passar och att du kommer, meddela mej så fort som möjligt. Ni andra som bor i södra Finland och som har lust att komma med på utfärd till Fiskars - hör av er så får ni mera information.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!