6 maj 2011

Vårslöhet eller...?

Idag har det varit min lediga dag. Har trots det inte alls varit på G. Fattar inte vad som hänt.
Är det då sonen börjar 10 och dotter är hemma redan från torsdagen?? Tidigare har det varit full speed hela dagen. Solen skiner så det borde finnas massor att göra.


Tog kameran med mej och fotade ute på gården idag. Allt börjar sakta men säkert komma upp ur jorden. Vår bakgård har tyvärr inte så mycket sol under dagen. Förtst till kvällen lyser den upp den planterade delen. På terrassen har vi sol på förmiddagen.


Mina tulpaner har det hänt nåt med. De kommer upp helt på fel ställen; en här och en där..
Inte vad jag planerat.


Suddig bild, märker jag! Från baksidan. Allt ser ganska dystert ut ännu. Hoppas det är lite grönare i slutet av maj då vi skall ha konfirmationsfest.


Idag skall det bli inredningsparty igen. Sen skall jag njuta av veckoslut med mycket program.
Både farmor, mormor och såklart bör mamman i detta hus firas. Det lär vara ridtävlingar i Kerava dit Jenny vill ha skjuts och på lördagen skall jag och lillabror åka på bio till grannstaden - bara han och jag. Vi skall gå och se på 3D-filmen Rio. Verkar kul. Nån som sett den?

Ps! En ny vårheader har jag i alla fall orkat göra.. ;) Härligt med blåsippor på gården, älskar dem.

Lotta

3 kommentarer:

  1. Här har också varit en så slö dag.. Den här flunssan eller vad det nu är gör mig så trött.. Inte så roligt för barnet då mamma bara vill sova hela tiden.. Speciellt inte då det varit så fint väder..
    Trevlig helg och ha ett trevligt party!

    SvaraRadera
  2. Och fin är den din nya vårheader!!

    SvaraRadera
  3. Jätte fin Header...vårig och fin :)
    Hälsningar Kristina

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!