20 mars 2010

Idag har vi bara njutit av att inte göra något speciellt. Vår guddotter Sanna har varit på besök hela dagen eftersom hennes storasyster bröt sin arm igår och måste åka till sjukhuset för operation. Det tragiska med det hela är att samma hand gick av på ridlägret i somras där storasyster och Jenny var. Då blev armen opererad och för ca 1 månad sen opererades skruvarna bort från armen . Nu, 1 mån senare, föll hon på väg hem från skolan och samma arm gick av igen. Så nu då opereras den på barnkliniken och lillasyster leker hos oss...

I morgon blir det inredningsparty igen. Kul. Då är det en som jag inte alls känner , utan vars namn jag fått via firman. Spännande. Hon tänkte redan avboka pga lite gäster, men så mitt i allt dök det upp massa intresserade. Så kan det vara ibland ;) . Dessa gröna örter är väl fina...
De hör till min "party-rekvisita" . De är nämligen av plast. Men så otroligt fina. Vet inte riktigt vad alla är för ört men det skall jag luska ut. Åtminståne finns det oregano, dill, persilja, rosmarin och basilika.. Normalt hatar jag plastblommor men dessa är ett undantag... finns även pärlhyacinter med lök, rottrådar och allt . Den visar jag senare...
Dessa gröna fina blad fanns i en vacker blombukett som jag fick av min mamma. Men jag tog vara på den fina gröna bladen ( vet inte vad de heter..) och nu passar de så fint bland allt det vita. Borde skaffa till grönväxter. Mina murgrönor börjar ta slut...konstigt!!

Idag kommer Max kompis övernatten hit. Kompisen skall ta med sin laptop och killarna tänker spela hela natten ( säger dom ;) ). Emil väntar som solens uppgång på honom - alltid kul med storebrors kompisar...

Hör ni, ha nu ett super veckoslut, stressa inte och njut för tusan.

Kram

1 kommentar:

  1. vår yngre son kom precis hem från lan han med.
    jag varvar gärna äkta växter med fejk numera :)

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!