30 april 2010

Valborg

Hej! Tänk att det i morgon är den 1:sta maj! Man kan ju inte tro att det är sant.
Våren har gått i ett huj och snart är det sommar...

Idag får vi besök av goda vänner. Tillsammans skall vi äta gott och fira vårens ankomst på ett mycket kultiverat sätt. Skall så småningom börja duka och ställa i ordning...
På bilden ser ni mitt köksfönster som för tillfället är så vackert, ja själva fönstret är skitigt , men blommorna desto vackrare. Till höger, en underbart vacker Margerite och till vänster en superstor och fin lavendel , som snart skall få flytta ut på terrassen.

Igår firade Emil sin födelsedag tillsammans med skolkompisarna. De var 8 stycken. Alla pojkarna från klassen + en kompis från en annan etta. Det var liv i luckan kan jag berätta. Popcorn flög omkring och de lekte "kirkonråtta" inne hos oss. Speciellt kul var det när en del av killarna gömde sej under bastulaven och såg ut därefter.... Massor med ballonger blåstes upp till festen o0ch lika mycket har jag blåst idag...till dagens fest... Solen skiner och det verkar bli en fin kväll - trots meteorologernas regnvarning..,


Ingeborg önskar er alla en fin Valborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!