24 augusti 2010

En ensam blomma

Hej på er!
Idag är det jag som är hemma med feber och hosta.
Kom hem från jobbet igar med hög feber ( 38,7) och en sjudundrande hosta.
Mådde uselt hela kvällen och febern den bar steg. När jag gick till sängs hade jag 39 grader.
Var glad över att Emil , som var första dagen i skolan igår, hade haft det riktigt bra och ingen feberstigning har skett. Hostan hänger ännu med...


Känner mej riktigt ensam här hemma, då jag ligger i soffan och bara hostar.
Åt just en banan och det tog mej en ½ timme att äta den...
På tal om ensam...



Denna underbart rostiga enmannavas köpte jag just innan semestern. Underbart blickfång var än den placeras. Under sommaren har jag haft alla blommande blommor från trädgården och stå i den. Undrar om man kan under vintern tex fylla den med vatten och ha ett litet ljus där och skumpa.... måste testa.

Boken ni ser i bakgrunden är Floran i färg som Max flitigt har använt då han under sommaren hade som läxa
att samla växter och göra ett herbarium.



Idag följde Max Emil till skolan. Jättefint av Max att han ställde upp, trots att han fick det själv lite bråttom! Men han cyklar snabbt resten av vägen till sin skola så må han inte hunnit i tid!

Nu skall jag lägga mej igen så jag blir fort frisk.

Kram, Lotta

4 kommentarer:

  1. gissa om jag ångrar att jag slängde makens gamla herbarium när vi tömde skärgårdshuset i somras. ännu när jag stod med den i handen och skulle slänga den vid sopstationen, funderade jag ett tag, men sen lät jag den åka iväg till krossmaskinen. hur korkad får man bli?!?
    hoppas du börjar känna dig bättre snart. lägg lite konjak i din fina vas och sutta på den med sugrör. gör säkert bra för halsen ;)

    SvaraRadera
  2. Voi, sinä rassu kuumepotilas. On sulla kova kuume. En muista milloin meillä aikuisilla olisi ollut noin korkea kuume. Lepää! Muista juoda! Äläkä edes yritä tehdä mitään - toivottavasti pöpö lähtee pian pois.
    Eya

    SvaraRadera
  3. Stackars dig... :(
    Hos oss är det nu storebrors tur att vara sjuk, hoppas bara att resten av oss klarar sig.

    Krya på dig snabbt!

    SvaraRadera
  4. Du låter litet ynklig....så här kommer massor av krya på dig -hälsningar! ;)

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!