19 augusti 2010

Friday - happy friday !

Hejsan!
I morgon fredag igen och storasyster kommer hem.
Oj vad vi väntar, det skall bli så roligt att talas vid.
Visst har vi pratat i telefon men det är ju inte detsamma.
Hon startar från skolan 15.30 och borde vara redo att plockas upp här alldeles i närheten kl 18.


Lillebror är fortfarande sjuk. Han har hostat hela dagen och haft lite feber (37-37,5) men nu
på kvällen när jag mätte så var det igen uppe i 38,5. Det betyder en hemmadag igen. De har fotografering i skolan just i morgon.
Första skolveckan gick till att vara hemma... vad tråkigt!

;(


Idag bjuder jag på foton av ett av mina fynd... Dessa söta vita ljusstakar hitade jag på Ålands-loppiset för.... 20 cent styck. Va??? Trodde inte mina ögon (och inte mina öron heller för den delen... ) .

Nu skall jag gå och ta en kopp te med mannen och samtidigt ge lite kvällsmat åt sjuklingen.

Njut av denna torsdagskväll,
Lotta

2 kommentarer:

  1. Äsch så trist... Samma här hos oss, dottern åker inte till skolan ännu i morgon heller. Fortfarande hosta, snuva och lite ont i ena örat, men ingen feber.
    Försöker föreställa mig hur det skulle vara om ena barnet var borta hela veckan - men det kan jag inte :P Fast man vänjer sig såklart, vad kan man annat?

    Kram!

    SvaraRadera
  2. vilken dålig start på terminen han fick :(
    här är vår gymnasist också krasslig, men han har ändå varit i skolan. idag hade han två prov (som han missade i våras när englandsresan blev förlängd) och en körlektion, så då kunde han ju absolut inte stanna hemma, fast det är sällan jag sett honom i så dåligt skick.
    hoppas alla våra (din, a-c:s och min) ungar kryar på sig snart!

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!