17 augusti 2010

Nyblom o Kollén

Lite mera fynd från semestern.
Hittade dessa söta Nyblom&Kollén servetterna/dukarna i en underbar
affär som heter Tyger&Sånt. Där skulle jag ha kunnat
handla massor, men....


..det stod nån brevid och hade bråttom. Köpte dessa små rutiga dukar, som kommer att vara fina i brödkorgen, som dukar på bordet, som tabletter eller som servetter.
Nu finns det sex stycken i vårt kök!

* * * * *

Kunde inte motstå att köpa denna söta vita gräddsnäcka för 3 e.
Den är lite speciell som ni kan se...


Den har två öron och två snibbar. Dvs. man kan hälla från den var man än sitter runt bordet. Från vänster eller från höger. Den är gjord 1923.
Jättefin tycker jag.


* * * * *

Idag var det sönernas första skoldag.
Den mindre hade lite feber i morse så han stannade hemma ;(.
Mätte just på nytt och det ser ut att bli en hemmadag till, nu visade termometern 38,5. Kunde vänta mej det eftersom Jenny hade 38,5 på fredagen ( två dagar innan hennes skola började).
Men hon mår nu bra har trivs och har det kul md sina nya kompisar...

Kram, Lotta

1 kommentar:

  1. Alltid trevligt att variera sig med textilier.
    Mmmm... jättetrevligt när "nån" står bredvid och trampar. Min brukar nog försöka dölja det, men jag anar vibbarna ändå, haha!

    Krya på sig nu! Min sjukling stannar också hemma imorgon.

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!