27 september 2010

Bordet som äntligen blev v-i-t-t

Hejsan!
Åh vad snabbt det gick igen. Man liksom inte bara hinner med under helgerna!
Hade dock full fart under fredagen, min lediga dag.
Åkte iväg för att köpa vitfärg - märkte till min förskräckelse att den gamla hunnit torka..
Äntligen blev det gjort!
Jo, som ni kan se på bilden nedan, vårt soffbord blev vitt... ooh, vad jag jag är glad.



Bilderna är inte direkt stylade, som ni ser, ni får ursäkta mej...tog fram kameran och bara knäppte, då jag ju borde vara på jobb alldeles just...


Men hela vardagsrummet blev så ljust och underbart. Tänk vad vår favoritfärg kan göra under...


Vid fönstret i hörnet kan ni se min Barometer -lampa, som jag trånat efter i flere månader och nu fyndade jag den på nätet. Den kanske inte ännu hittat sin plats men det kommer den att göra.


Olivträdet lever ännu - som ni ser ;).
Väntar bara på att alla blad skall trilla av, som ni ju sagt..!

Nu hoppas jag att ni alla har en fantastisk måndag. Märker att mina inlägg brukar dyka upp måndag och fredag, dvs. de dagar jag har egen tid. Så kanske jag borde önska er en fin vecka , ifall ni inte hör av mej förrän på fredag.

Kom ihåg att delta i utlottningen här på min blogg. Klocka på bilden ang utlottningen till höger högst upp så kommer ni direkt till den!

Lotta

5 kommentarer:

  1. Så fint ditt bord blev, tänk vad lite färg kan förändra en möbel. Har själv ett liknande bord som jag målade vitt men just nu har det fått flytta ut i förrådet då jag har ett runt gammalt ommålat bord i vardagsrummet. Hoppas du hann till jobbet i tid..
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Visst är det fantastisk vad lite vit färg kan göra!!
    Vi har en tv-bänk som jag inte alls tålde, swish på med vitfärg och byta knoppar så blev den som NY! Nu är sänggaveln nästa att förvandlas, vilken dag som helst, typ... har väl sagt det i över ett år nu...

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. hej!
    Vad fin bordet blev! Saknar nästan att få måla nånting!
    Har en fin måndag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  4. Visst blev bordet fint!! Vill du komma till oss också och måla diverse möbler...?? :)

    SvaraRadera
  5. det blev skitsnyggt! var har ni förresten hittat bordet? jag söker ett liknande, fast litet mindre. lågt ska det också vara, och det är minsann svårt att hitta!

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!