13 september 2010

Trädgårdsjobb

Måndag morgon - och min kropp känns helt mörbultad!
Jobbade hela dagen i trädgården igår. Fick faktiskt massor gjort. Det var flera saker och rabatter där som jag inte var nöjd med och som stört mitt öga. Dem fick jag igår fixade.
Jag flyttade buskar, rabarber, blommor och stenar.



Klippte rosenbusken, släpade enorma grenar till komposten, klippte gräsmattan, satt mull och sådde lite gräs här och där. Ännu finns det några ställen kvar att göra. Men det får bli till nästa helg! Visst är det ett himla slitjobb och visst har jag kroppen helt sjuk idag -


-men vilket roligt jobb det är. Att se hur det förändras och hur ögat njuter vid åsynen av vad man skapat. Gjorde ett litet stenparti dit det nog ännu skall komma stenar men fick stommen gjord. Som tur var, regnade det i gårkväll så allt som behövde rota sej på nytt fick mycket vatten igår.


Ännu skall jag gräva upp diverse lökar och flytta dem till en annan rabatt. Men som sagt - nästa helg. Borde väl börja fixa håret ifall jag skall hinna till jobbet i tid.
Ha en fin dag mina kära vänner.

Lotta

3 kommentarer:

  1. vad flitigt du har varit. här finns en massa att göra i trädgården, så om du känner dig hugad är du mer än välkommen att ta dig an den också ;)

    SvaraRadera
  2. Å så flitig du har varit! Visst känns det skönt då man jobbat i trådgården så att det känns i hela kroppen. Då vet man ju att man verkligen fått något gjort!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  3. Oj så du hållit på.. här finns nog så mycket som borde göras i trädgården.. men prioriterar annat just nu..
    Trevlig lördagskväll!
    Kram,Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!