12 september 2010

Lampa med stil

Hej!
Idag blev det äntligen fixat i trädgården .Har haft mängder med projekt där som jag av någon konstig anledning inte bara fått klara.
Nu steg jag hurtigt upp i morse och började på direkten med att klippa vår Midsommarros. Hoppas den inte tar skada av det, men den bara måste klippas eftersom den var så stor.. Att klippa en ros är ju aldrig så kul - pga piggarna, ni vet! Sen fixade jag ett stenparti och flyttade lite blommor hit och dit...Ännu finns det några saker kvar men dem sparar jag till lite senare.


Lampan som jag idag visar er, är ett av mina loppisfynd. Lene Bjernes lampskärm, vit med blombroderier ( klicka på bilden så blir den större och ni ser blommorna ) och vitt silkesband. 3,50 e. Är super nöjd med den. Lyser nu så fint i tamburen när man kommer hem.


Man har ju ibland tur. Har också fyndat en Ikeas Barometer-lampa på nätet. Den skall jag hämta i veckan. Han länge önskat en sån, golvmodellen, och ny fick jag en för 27 e .
( på Ikea norm.pris 49e -tror jag)



Denna helg har Jenny inte varit hemma eftersom hon haft stalltjänst på skolan.
Det har verkligen märkts . Inga skjutsar på morgonen till stallet och sånt.. därför hade jag ju tid i trädgården idag... *fniss*.
Nej, visst saknar jag henne här. Inte lätt att vara ända kvinnan i familjen..

Ha en riktigt fin söndag ,
Lotta

1 kommentar:

  1. Vilket fynd! Lene Bjerres produkter är ju annars ganska bra i pris! :)

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!