27 december 2011

God fortsättning

Hejsan igen!
God fortsättning på julen! Hoppas ni alla haft en fin jul- precis som vi! Mycket mat, många skratt och fin julstämning. Här i södra Finland kunde det ju varit ännu mer stämning ifall vi hade haft ens lite snö... men nep, inte vitt så långt ögat kunde nå!

I år var granen dekorerad enbart med rött!

Men med hjälp av mängder med ljus, lyktor och sen vacker julgran fick man ju upp mysfaktorn. Vi firade julen med mamma, hennes B och min syster och hennes familj. Det var minsann liv i luckan och så mycket kan jag berätta att det "livade" inte kom från vår familj... ;).



Under julhelgen hann vi med att baka andra satsen peppisar, denna gång med fina karamelldekorationer, nonpareller och godisar! Dottern var bakchef och lillabror hjälpte till.
Efter julafton har vi haft grymt stormigt och strömmen har kommit och gått. Igår var vi bjudna på middag till farmor och jag var tvungen att åka dit i vått och ofönat hår. Första gången man fick uppleva sådant... alltså att åka med håret på skaft på middag. Strömmen gick just som jag skulle föna håret och göra mej fin... suck!

Nu skall jag göra mej redo för kaffe med goda vänner. Skönt med ledigt ännu en vecka.

1 kommentar:

  1. Hej min vän! God fortsättning.
    Visst hade vi en fin Jul. Utan ström nu i 3 dagar.Själv kom jag till stan för att byka lite åt min mor bla.
    Imoron tillbaka ut till Tenala för att röja undan efter stormen!Det är ett antal trän omkull.
    Ha det bra
    Kram Erica

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!