29 mars 2013

Långfredag

Var på en härlig långpromenad ute med mannen och njöt i solskenet.
 Endel snöhögar hade börjat smälta och även skridskobanan var i uselt skick , sand var framme lite här och där. Från takåsarna droppade det och småfåglarna sjöng så glatt. 
Tror minsann att vi går åt rätt håll...



Idag är vi på väg till min mamma dvs. till mormor på påskmiddag och som avslutning blir det  traditionell påskäggs letande. En stor favorit under påsken....
På kvällen blir det mys med familjen - härligt med några extra lediga dagar.


 Önskar er alla en fridfull långfredag !

 
Påsksång
Mel: I sommarens soliga dagar

Ett ägg och en tupp och en Höna
en kyckling i gräset det gröna
Och barnen i solen den sköna
gör påsken gul och kul
Kuckeliku!
Ett påskaris, en tulipan
en liten tupp av marsipan
En eld, en smäll, ett fyrverkeri
ett vackert ägg med godis i.
En häxa, en katt och en höna
gör påsken gul och kul
Kuckeliku!

1 kommentar:

  1. Jo, nu går vi mot ljusare och varmare tider.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!