10 mars 2013

Lördag på stallet

I går åkte jag med dottern till stallet då hon ville att jag igen skulle fotografera lite. Passade mig bra då vädret var det bästa. Som ni ser så skiner solen underbart varmt och det var såå skönt att stå ute..


Jenny med Pia VII





Inne i manegen kändes det som om det skulle ha varit grymt kallt och jag frös där jag stod med kameran i högsta hugg emedan dottern svettades av att hålla bus-Pia i styr...



t-r-a-v        s-k-r-i-t-t      g-a-l-o-p-p


Efter lite uppvärmning flög de fram i en härlig galopp. Bådas manar flaxande i vinden..  ;)

Då Jenny fixade hästen gick jag ut och såg några kossor ute på "grönbete" (eller vitbete i detta fall !)
Det ni - inte alla dagar man stöter på kossor i smällkalla vintern..


I hagen mötte jag två kelgoa sötnosar som inte kunde slita ögonen från varandra. 
Det var ett riktigt pusskalas...


Där stod även ET-phone home.... hihi


Detta var mina söndagsbilder.
 Kika in hos Fabriken så hittar ni fler.

Ha en fin ny vecka!
Hörs!

2 kommentarer:

  1. Hej! Helt underbara bilder! Kom upp minner när jag va mycket yngre och åkte alltid till en stall att hjälpa till och sen fick jag som lön att rida med min fav. häst "Kiri" i skogen!
    Har det bra!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Ljuvliga bilder från stallet. Din dotter är nog en riktigt "hästflicka"
    Häls. Babo

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!