7 april 2013

1000 bitar

Hade tänkt ta med pusslet till Åland på sommaren och där kunna sitta uppe och pussla. 
Kunde dess värre inte låta bli utan satte igår kväll igång med kanten. 


Lyckades hitta alla kantbitar och nu är hela kanten klar. 
Måtten som stod på lådan stämde dock inte alls och pusslet visade sig bli  "lite" större än planerat. 
Har nu invaderat 1/4 av matbordet ovh har ingen aning om hur vi skall rymmas kring bordet
 under den kommande veckan .


Men härligt är det, hoppas att även kunna aktivera sönerna lite . 
Som barn älskade jag att pussla. Minns speciellt ett vinterlov då jag var med min mamma och några andra uppe i Lappland . Vi hade med oss ett stort pussel som vi, då vi hann, höll på med under hela veckan. Alltid fick man någon bit på plats när man satte sig vid bordet - och vips vad pusslet klart. 
Vilken härlig känsla det var.


Detta pussel har en roligt motiv ; en skärgårdsbod full med saker.. 

Nu skall jag fixa mig klar så jag inte sitter hela dagen vid bordet. 
Dottern åkte på jobb tidigt på morgonen och det skulle ju vara lite pinsamt om jag satt i nattlinne 
då hon avslutat arbetsdagen kl 15.


Hos Fabriken ser ni mera söndagsbilder.

Njut av denna söndag !

5 kommentarer:

  1. Tittar in för att önska dej en skön söndag!
    Kram Erica

    SvaraRadera
  2. Det är roligt att bygga pussel, det brukar jag göra också när lusten faller på. Kan tipsa dig om att på Clas ohlson finns ett pusselunderlägg som bara är att rulla ihop och ställa undan när du inte har tid att bygga. :)

    SvaraRadera
  3. Hej. Pusslar alltid jul o påsk. Roliga pussel av Jaak van Hasteren. Tecknade roliga motiv. Kan beställas på pusselbitiken.se eller LekMer

    SvaraRadera
  4. Låter skojigt med pussel. det är nog flera år sedan. Som barn lagade jag mycket pussel och förstås när egna barnen var små. Nu fick jag inspiration att köpa ett pussel till sommarstället, där skulle det kunna stå fram och den som skulle ha tid sku få laga några bitar när andan faller på.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  5. Oj....jag minns inte när jag lade pussel sist. Ja....om man bortser från pusslena som består av 7 djurformade bitar som läggs här hemma var och varannan dag. Dom ger dock inte riktigt samma tillfredsställande känsla som ett 1000-bitarspussel;)

    kram kram

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!