17 april 2013

En kanin i det vita

En dag då jag kom hem från jobbet möttes jag på gården av en svart liten kanin och en dotter. 
Efter en lång kall vinter, sken solen och vår söta Betty fick komma ut en stund. Där hoppade hon försiktigt bland snöklimpar och is...men njöt, det såg hon ut att göra!
Och naturligtvis blev hon förevigad..

- Betty Boop -


Vi har två hermelinkaniner, Betty och Ville. Betty kom först till oss och Ville flyttade ett år senare till oss som adoptivkanin.  Betty är en madam upp till öronspetsarna.
 Hon möblerar i sin stora bur, matkopparna flyger omkring ibland och då det är mattid och någon av familjen rör sig i köket, kommer det glädjeljud från Betty. Hon äter vad som helst och när som helst och är en liten gulleplutt. Ville - han är lite rädd och tillbakadragen av sig, men en vacker och stilren hermelinman. Han är kräsen när det gäller ny mat och kan ibland försöka nafsa till en, då man lägger in handen i buren. En man som försvarar sitt revir...


Tyvärr är Ville inte kastrerad så jag får dras med två enorma burar, vilket ju inte alltid är så trevligt då de finns under trappan i hallen och syns..( fula burar ( en blå en röd ), ibland hö på golvet i hela nedre våningen och diverse små svarta grejjer på golvet..jo jo, dammsugaren står ständigt framme om ni funderade hur jag står ut..)

Nu skall jag köra en sväng med sugaren och sedan skall jag fortsätta packa inför 
Sverigekryssningen i helgen ! Det skall nämligen bli båtresa med arbetskompisar...

Hörs igen!




4 kommentarer:

  1. Vilken go liten kanin! Påminner om vår lilla Smulan som vi hade tidigare...nu har vi en liten dvärgvädursunge på 7 veckor (guldbrun och vit). Ett öra står fortfarande upp, medan det andra har lagt sig...så sött!
    Ja, man får stå ut med burarna...och hö och sågspån trampar vi också runt i hela huset! :-)
    Har du något tips på hur och när man vänjer kaninen vid en sele?
    Ha en fin dag!
    Christina

    SvaraRadera
  2. Vad fin kanin... så härligt för den att komma ut i vårsolen en stund!

    Ska nu titta vad du haft för dig under min datalösa tid... har säkert missat en del ;)

    Ha de så gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Vad fin Betty madam är:) Får man ser bilden om herren nån gång?
    Jag har haft Bingo, Cara, Rocky och Rambo, fyra kaniner men ingen just nu!
    Anabelle har en kanin nu, Zlatan!
    Har en skön kväll!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  4. Voi miten söpö kani! Aivan ihana postaus:) Mukavaa viikonloppua!

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!