1 maj 2013

It´s May






Hör ni, äntligen har vi  maj här!
Och månaden började på bästa möjliga sätt. Var tillsammans med mannen och handlade blommor till terrassen och kom hem med en hel kass vackra blommor som nu pryder den annors ännu så kala terrassen. Härligt! Även olja till utemöblerna köptes så i helgen skall det fixas. Har utemöblerna ute och stå under vintern och trots att de alla vårar ser hemska ut, blir de så gott som nya då de får sin lilla skönhets behandling..


Var och fotade i närskogen och möttes av en underbar syn - det var massor med förvildade  krokusar i alla regnbågens färger som slagit rot mitt i skogen.Vilken syn. Ville naturligtvis plocka med mig av dem hem, men tyvärr hade de nästan alla småkryp i sig så det blev att endast föreviga dem..

Härligt, snart är sommaren här på riktigt!

Vill på nytt påminna er om bloggträffen här i södra Finland den 25.5. 
Kom med! Anmäl dig till mej så fort som möjligt hemmahosingeborg@hotmail.com

Puss och kram


4 kommentarer:

  1. Idag har det verkligen varit en härlig dag med sol som värmer skönt.
    Ha en bra fortsättning på kvällen.
    Kram Erica

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig 1:a maj vi haft, fast lite blåsigt! Vackra bilder på krokusen! Nu känns det som att vi är ändå på rätt väg med värme och öppet hav...Härlig tid framöver!!

    SvaraRadera
  3. Visst är det väl skönt att maj äntligen är här! Nu väntar vi bara på värmen :)

    SvaraRadera
  4. Första maj var helt mindbloving i Borgå. Jag anmäla mig till bloggträffen och vill bara kolla ifall du noterat mig.
    Jag är nämligen ny i sällskapet och känner ingen men jag är hemskt snäll för det mesta.
    Linnéa

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!