18 januari 2010

Avslappnande veckoslut med familjen

Hej och God morgon!
Alla barnen förda till skolorna och jag sitter hemma i mjukisbyxor och njuter av min egna morgon. Börjar ju jobba på måndagarna först klockan 10. Skönt.
Vi har haft ett riktigt skönt och avslappnande veckoslut. Inga turneringar, inga besök, bara vara hemma.
På fredagen möblerade jag ju runt i vardagsrummet och lite smått har jag flyttat och plockat under helgen men nu har allt hittat sin plats. Vi trivs alla med det nya och det är ju huvudsaken. I går for jag och mannen till vår lilla insjö och skida. Det gick bra fast det blåste så det kändes extra kallt. Under tiden var pojkarna ute på gården och fortsatte bygga på snökojan som jag och Emil började med på lördagen. Ingen bra kramsnö nu men det blev lite "igloo"-stil över det hela när man mste använda hårda bitar...

Ser ni bokstäverna DU där uppe på hyllan?? De kommer från min vinst som jag vann hos Mitt Smultronställe innan jul. Det var texten GOD JUL som nu får stå framme i formen DU.. Barnen hade riktigt kul då vi försökte hitta på flera ord som kunde bildas av de bokstäver som fanns.. Det blev "ljug"-"dog"- log" osv.
Har även börjat måla diverse små saker hemma. Fick bl a några korgar vitmålade. I dem skall jag förvara ljus och kanske ställer jag en i köket med stekspadar... vi får väl se.

Nu skall jag göra mej färdig och sticka iväg. Ha en riktigt fin dag,


3 kommentarer:

  1. Visst är det skönt med sådana veckoslut! DU - blev ju skoj. jag borde också få inspis att börja måla lite men jag är så dålig på att måla...det rinner och blir klimpigt... Ha en bra fortsättning på veckan! Roligt förresten med ditt foto, ett ansikte på Lotta. Själv har jag ännu varit för feg för att "komma ut" :O)

    SvaraRadera
  2. Du är rikigt på gång du. Här står det lite still i hjärnan. Men det kommer väl.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Gillar de där helgerna när man inte har nåt inplanerat... inträffar bara allt för sällan :O)

    Vilken mysig klaff du fått hem!
    Kram Mia

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!