27 januari 2010

Vår i luften

Hejsan alla i Blogglandia!

Våren är alldeles tydligt på väg. Underbart när man ser de fina vårblommorna komma

till försäljning i affärerna. Man skulle ju gärna skaffa till hemmet diverse vackra, men man njuter av dem på ett helt annat sätt ifall man inte har så mycket att sköta.
Blomaffären som min chefs fru äger har tagit in en massa fint till våren. Mycket rotting, pastellkrukor och zink( I like - I love). Var igår där och dreglade över dem ;). Måste fundera vad jag behöver . På fredag är det ju lönedag. Jeeeee!

I morgon kommer min lillasyster som bor i Schweiz hit till Finland. Hon kommer med sin son Victor 2 år. Det är ett tag sedan vi setts senast och det skall bli kul att se hur mycket kusinen vår vuxit (och hur busig han blivit). Idag blev Jenny och Max hemma från skolan pga att de nyser i ett och är snuviga. Max var igår edan hemma. Märkte just att jag själv alldeles plötsligt blivit alldeles hes... Hoppas att telefonen inte ringer på jobbet idag... ;)
Nu skall jag ta mej en kopp Vaniljte och hoppas att min heshet och kraxighet försvinner.


Tjingeling,


1 kommentar:

  1. Fin gammal glaskupa! och lampan gillar jag också :O) Hoppas din heshet gav med sig så att det inte blev nån flunssa på gång!

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!