14 januari 2010

Stora möbleringsdagen

Hejsan!
Sitter på jobbet och funderar över morgondagens stora ommöblering.
Min mormor hade en underbar klaffbyrå som varit hemma hos min moster i flera år. Nu visade det sej att de hade den i sin bastukammare och inte egentligen ville ha den. Gissa vem som visade sitt intresse genast? Jep! Jag! Då min mamma i förrgår var på middag hos dem , bad jag henne hämta den hem till mej. Sagt och gjort.


Nu står den då hemma hos mej. Väldigt vacker. Snirklade ben, tre lådorunder skrivskivan, sex små lådor inuti med små knoppar av elfenben. Alldeles underbar. Ställde den framför dessa terrassdörrar eftersom den inte har någon plats ännu... Tanken är att den skall få bo i vardagsrummet, eftersom den är så fin. Men men...VAR!



Jag vet inte hur jag skall få allt att rymmas. I vardagsrummet finns nu bla 2 Ektorpsoffor, 1 fötölj, vitrinskåp, liten vit byrå, soffbord . Hur jag än försöker i huvudet flytta om dessa så finner jag inte nån bra lösning.. I morgon ät det ju fredag och det betyder - once again - ledigdag. I morgon måste jag alltså släpa runt på allt för att få allt på sin plats.. så att man kan gå hos oss ;)
Dessutom borde några av dess möbler , inklusive den nya klaffbyrån , få ett svep med vitfärgen. Emil påpekade själv igår , att den nog kunde målas -väl....




* * * * * *


Ännu känns det skönt att tända ljus om kvällarna. Vi har haft det lite kyligt inomhus då det varit superkallt. Bestämde mej att jag skulle skaffa en kamin...
Bilderna ni ser idag är usla som sjutton... Hade inget nytt att visa och vi hade såå stökigt hemma så det kanske ni inte hade velat se på... jo klaffisen förstås, men den hoppas jag att ni får se i morgon efter den stora möbleringen...
Ha det så bra,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!