5 december 2010

Utfärd till Billnäs

I snöväder åkte två flickor i väg på utfärd till Billnäs.
Jag och grannen M hade redan en längre tid planerat att åka till byggnadsapoteket och till reservdelsbanken för att låta oss inspireras av allt det gamla och rostiga samt eventuellt hitta gamla fönster , krokar o dyl att släpa med oss hem.
Sagt och gjort. Med stor förväntan steg vi ut ur den varma bilen för att börja vårt lilla äventyr.


Vi började på byggnadsapoteket, där det doftade underbart tjära, målfärg och gran. Huset var vackert dekorerat och julstämningen infann sej direkt. Snabbt hittade både det ena och det andra. Jag köpte krokar och lite annat smått och gott.


Sedan gick vi runt på området och bara njöt av de vackra husen och den underbara miljön.
I Reservdelsbanken var det svinkallt. Medan M kollade in vackra gamla fönster gick jag omkring och fotade bland högar av vita gamla fönsterkarmar och annat gammalt.


Vi konstaterade bara att till en sådan plats skall man endast åka med någon som förstår skönheten i gammalt, slitet och rostigt. Vi hittade många mysiga små affärer med fina
produkter, även mycket handgjort.


Idag skall jag bara ta det lungt och mysa till det lite.
Mera Billnäs bilder nästa gång, även lite av vad vi fyndade.

Ha en underbar andra advent.
Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!