3 juli 2012

Inga fiskar men en madonna

Ro, ro till fiskeskär......
 Hej på er mina vänner!
 Här har vi haft alldeles underbart varmt sommarväder idag igen.
 Man börjar bli riktigt pepparkaksbrun..(och lite röd på näsan;))..

Utsikten från vår stuga. I just love it!
Solen har gassat på och jag har njutit som bara den. 
Började dagen med en fisketur med mannen- tyvärr ingen fisk 
men satt och njöt där i solen medan mannen satt och gnällde över 
allt sjögräs som han fick på draget... ;).

Strandbodarna som jag visat innan , jag vet! Men de är så vackra

Senare blev det en loppistur till Söderby där jag äntligen 
kom över något som jag sökt länge - en madonna! 
Dessvärre var den stora (och tunga) madonnan limmad på ett ställe
 vilket gjorde att jag var "tvungen" att betala så mycket som 4 e för den !
Fattar ni! 4 euro!!
 Trodde jag skulle svimma där i hettan av entusiasm... det var ju inget pris alls...
 Fast desto billigare - desto gladare är väl jag - och speciellt mannen 
som börjar stöna lite över mina loppisfynd.


Vi har lånat mormors "mokkula" och det sitter en hel rad 
med barn på kö för att få surfa lite grann. 
Lägger ut lite foton som vi lagt upp på datorn så det blir tyvärr inga bilder
 av mina fynd ännu... ni får vänta ännu ett tag. 

I morgon blir det kräftor - sommarens andra! 
Dem skall vi äta i grannstugan...

Puss och kram!

4 kommentarer:

  1. Det var ju ett verkligt fynd som jag gärna vill se! Här har det oxå varit varmt och soligt :)
    Ha en god fortsättning på semestern!
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Ser att ni njuter för fulla muggar av er semester.. Härliga bilder du visar !
    Men vilken loppis tur du haft !
    Väntar på bilder!
    Ha det gott i solen!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Fina bilder, förstår att du njuter.

    Roni finns också på Åland just nu, om du vill träffa honom så sjung ro-ro-till-fiskeskär då du går på offentliga platser... då du hör ett barn säga ajajajpuff så är det Roni. :))
    Det kan ju nog hända du blir utsedd till sommaröns byfåne men .... ;)

    Ha det skönt och kom hem och visa oss dina fynd.
    Monica

    SvaraRadera
  4. Så härligt ni verkar ha det!
    Fantastisk utsikt måste jag säga.
    Ser fram emot att se dina fynd :)

    Ha de skönt!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!