12 juli 2012

Vackert

Kan man ha för många vackra ljusstakar?
Nej, inte enligt mej.
Denna lykta hittade jag på ett Ålands-loppis. 
Glaset är handblåst och väldigt tunt. 


Det jag tror jag gillar bäst med lyktan, är det att den lämpar sej även för en ljusstump. 
Man kan alltså ha antingen ett värmeljus eller ett kronljus i den.


Längtar tillbka till Åland. 
Redigerade just lite bilder då mitt öga föll på denna bild 
av en vacker vildros som växte i vår husknut. 


Nu skall jag snabbt gå i duschen. 
Här har varit väldigt kvalmigt hela dagen. 
Solen visade sej under dagen och jag kunde faktiskt sola mej ett litet tag, 
härligt - mera sånt , tack! 
Sedan skall jag ha träff med Ernst.... 

 Puss & kram

 Ps! Jobbet som jag berättade om... sände in en ansökan igår och de ringde därifrån nästan bums. Intervju på måndag...;)

3 kommentarer:

  1. Spännande med jobbintervju!
    Väldigt fin ljusstake också!
    Jag sparar Ernst tills Peter kommer hem nästa gång :-) så blir det två timmar Ernst i sträck :-)

    SvaraRadera
  2. Ljuslyktan är jättevacker!
    Lycka till med intervjun :)
    kram Tini

    SvaraRadera
  3. Hej! vilka fina bilder på loppis-fynden. Lycka till med arbetsintervjun i morgon.
    Hälsningar Babo

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!