21 oktober 2008

Jobb jobb jobb och ridning


Sitter på jobbet och har det lite lugnare just nu. Passar på att skriva lite i bloggen.Man hinner inte sitta ner vid datorn under kvällen och mao blir det inte skrivet då heller. Hösten framskrider med stormsteg och idag är det en faslig blåst här i södra Finland.
Man har inte alls lust att gå ut (tackar gudarna att jag inte längre jobbar på dagis där jag stod ute i 20 år ;) ) !! Snart åker jag hem och då är det dags för min dotters ridning. Hon rider fjärde året och har redan blivit verkligt bra. Hon rider på ridskolan en gång i veckan men sedan har hon en sköthäst som hon sköter . Hästar är hennes stora passion. Det är ju roligt och jag är glad att hon hittat en så fin (men dyr! ) hobby.
Trots det, är denna rid-dag ett stort stressmoment för mej ,eftersom hon har lite jobbigt att ta sig dit på egen hand , så brukar jag köra henne. Det betyder att jag får det jätte-stressigt eftersom hon brukar stå färdig på trappan när jag kommer hem. Och så bär det iväg. Jag brukar bli kvar och vänta på henne. Min väninna bor riktigt intill stallet och vi brukar passa på att dricka kaffe tillsammans då. Roligt det oxå. Problemet är det att vi brukar vara hemma först kl 19.30!!! Då har hela kvällen gått och jag är helt slut. Man märker att man behöver få vara hemma i sitt eget hem för att samla krafter till nästa dag.
Idag blev det inget i inredningsväg men desto mera i hästväg. Kanske jag hinner (och orkar sätta några bilder senare av mina senaste "produktioner" !
Ha det så bra, alla kära bloggare!

3 kommentarer:

  1. Även hos oss har det blåst stormvindar inatt så jag trodde taket skulle lyfta! Som vuxen red jag under några år men lade det på is när barnen kom. Drömde om att vi alla tre senare skule börja rida igen men äldsta dottern är superallergisk mot hästar så det blir nog inget av det tyvärr...

    SvaraRadera
  2. ihania kuvia ..toi roottihan ei meikält taivu ..heh

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!