25 oktober 2008

Lördag eftermiddag - jultidningar och cappuccino

Har idag städat och njutit av lördagsfriden. Har en tendens att inte kunna njuta innan huset är städat, några ljus är tända och jag kanske sitter med en kopp kaffe eller som idag en stor kopp cappuchino.
Har tagit fram alla gamla jultidningar och suttit och bläddrat i dem...kanske för att få ideer.
Hittade några alldeles underbara små saker som jag bara MÅSTE få laga innan jul!
Bl a några supervackra små julplanteringar med julros, hyacint och tulpaner.
Dessutom råkade jag se att Ikea hade bland sina julsaker några söta små silverhjärtan som jag tänkte att man kunde använda till allt möjligt.
Köpte igår några söta små vita hjärtan som ser gamla och antika ut. Dem har jag hängt på korgar i tamburen och i köket.
Skall sätta bilder av dem senare. 16-åringen är på stallet och har tagit kameran med...

Ännu en sak... köpte som sagt jultidningen alla talar om; Toivekoti &Puutarha.
Måste säga att jag faktiskt blev smått besviken när jag väl hade den i min hand. JAg hade faktiskt väntat mej mycket mera av den. Visst var det fina reportage från olika vackra hem.
Men det kunde ha varit bättre...
Men man kan ju aldrig veta hur en tidning är innan man köper den ( om man inte smygläser hela tidningen i butiken !! ;) )!
Mera i morgon, kanske oxå foton som jag redan tidigare lovat.
PS! Roligt att se att jag redan haft många bloggläsare. Det roligaste är ju förstås när folk verkligen tar sig tid att sända ett litet meddelande... det värmer mitt hjärta så..
KRAM !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!