1 oktober 2008

Hösten kommer med stormsteg

Har inte riktigt hunnit skriva i min blogg på ett tag. Har haft fullt upp med att få allting gjort hemma. Dagarna på jobb och sedan mat, läxor, barnens hobbyn och om det finns tid så HEMMET!
Jag håller på att göra huset färdigt. Vi flyttade i mars och fortfarande finns det massvis med saker som bara väntar på att hitta sin rätta plats. Jag flyttar fram och tillbaka på möbler och saker i hopp om att de skall hitta rätt. Min man undrar hur jag orkar !!! Ibland kan jag ligga uppe på nätterna och "inreda". Är det någon annan som gör det?? Antagligen är jag inte den enda. I alla fall när det gäller de bloggar jag följer med. Jag tror nog att ni alla som intresserar er för inredning har det i bakhuvudet både dag och natt. I bland när man är i butiken och ser något fint, kan jag bli grymt inspirerad och bara väntar tills barnen lagt sej och jag kan testa saker och ting.
I går var jag hos min goda väninna. Vi brukar alla jular göra en julkalender till varandra. Det brukar bli ett stort projekt; det skall finnas en idé bakom kalendern, den skall vara vacker och passa in i våra hem och den får gärna innehålla saker som vi kan använda under julen i hemmet. Det brukar bli relativt dyrt och ta väldigt mycket tid. Men roligt är det ju att alla morgnar få öppna något som oftast är alldeles underbart vackert.
Nu funderade vi om vi i stället skulle träffas alla söndagar i advent och tända ljus och göra julpyssel. Alltså sådant som även alla barnen (sex barn i åldern 7-16 ) kan delta i. Gubbarna kunde dricka glögg och vi kunde pyssla. Det kunde vara roligt och inspirerende. Jag brukar vänta alldeles förfärligt på julen. Försöker dra ut på den och njuta av varje stund. Vi brukar hemma göra en "dagskalender" för hela december, där vi skriver in för alla dagar något som vi skall göra ,som hör julen till.
På det sättet känns julen länge och man njuter alla dagar av att det snart blir jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!