4 februari 2010

Efter att ha haft sjuk hals i två dagar, har det övergått till snuva och hosta...
Borde få min svininfluenssavaccination under den närmaste tiden så vi skall hoppas att flunssan går om. Under dagen är allt ganska bra så jag har nog stretat på hobb alla morgnar fast det på morgonen kännats uselt..

I morgon är det fredag, ledigdag, igen. Skall förgylla min lediga dag med att gå till tandläkaren. Kommer ni ihåg min rotfyllning?? Det är den de nu skall fortsätta jobba med. Är inte lika rädd för att det gör ont som för det att jag skall svälla upp som tidigare.... Usch! Skall försöka vara utan bedövning oxå, för jag hatar allt som heter nålar... (inte då det gäller att sy förstås *fniss* )
Köpte från Ikea lite vårblommor, bl a dessa underbara krokusar. Är det några blommor som skriker "vår" så är det väl dessa. När snön har smultit bort.. ( det blir väl i början på juni det *ha ha ha* ) skall jag plantera ut dessa läkar i trädgården.
Jag har stoora planer för trädgården , den skall fixas till under våren och sommaren. Det är ganska roligt att planera lite sånt med.
Idag blir den utvecklingssamtal med Max och hans lärare i skolan. Det skall bli kul att höra hur det går för honom och om läraren har någon speciellt att komma med...

Nu kaffe och en eucalyptus för både hosta,näsa och hals .


2 kommentarer:

  1. Ibland önskar jag att jag skulle bo närmare OKEA...då skulle jag rusa dit nu och köpa krokusar...SÅÅÅ fräscht!!

    SvaraRadera
  2. så vackra krokusarna är!
    uh, tandläkarbesök är ju inte direkt sådant man sitter och väntar på med förtjusning. tråkigt att besöket blev uppskjutet, nu måste du oroa dig en ny gång. jag skulle aldrig låta tandläkaren göra något åt mig utan bedövning. no never!
    krya på dig och ha en trevlig helg!

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!