3 februari 2010

Hela världen är vit...

Jaa..visst är det väl så. När man tittar ut genom förstret se man ju inte annat än vitt... när man sätter sej i bilen ser man ju knappt ut från bilen, eftersom hela bilen är en en enda snöhög ( och svårt var det ju att över huvudtaget komma in i bilen ;) ).
Vitt är det ju även på en annan front. Jag talar ju om swappen Vita gåvor.
Den drogs igen igång och denhär gången är temat mat/bakning.
För en gångs skull har jag varit ute i god tid. Min gåva är faktiskt färdig ren. Skall ändå vänta lite med att skicka den.. Det blir så spännande igen att få vänta på att ett paket från "min hemlige vän" dimper ner i postlådan.

Jag har inte hunnit berätta att jag på fredagen, när jag hade ledig dag, åkte iväg till det stora inredningsvaruhuset (ni vet vilket *fniss* ) och gjorde verkliga superfynd. Fyndhörnan var fylld med fina saker och jag höll faktiskt på att bli lite smått galen.... fyndgalen... Pojken i bakrummet höll på att ladda mera reaprodukter i korgarna och har bad mej komma in och rota . Och gissa om jag gjorde det???
Köpte denna lammfäll för 10 e, en superstor fin fleecepläd åt pojkarna för 2 e, de pinkiga mysdräkterna köpte jag två av, åt både Jenny och mej. Dem fick jag själv bestämma priset och jag drog till med 5 e/st. Ok, sa killen. Sen medgav han att de nog hade gått ännu billigare... och mycket mycket mer.. Kan berätta att hela den blåa kassen var smockfull.. och jag var helnöjd! Fällen har pojkarna njutit av i den blåa säckstolen.. där ligger de som i ett litet fågelbo, i gropen och njuter. Meningen är ju att fällen skall få vara i stolen eller på soffan....

Har inte sovit många sekunder i natt pga snuva och halsont. Jag snurrade och snurrade i sängen , gick upp för att hämta dricka, sen för att kissa, sen var jag helt täppt i näsan så jag måste snyta mej, sen en halspastill... Det slutade med att jag 05.40 öppnade min laptop och där satte jag och läste era bloggar. Lite Facebookande blev det oxå och till min stora förvånad var två av mina vänner inne på chatten...klockan 05.40 ?!?!?!????.

Nu skall det bli lite teve och klockan 20 skall Maxen hämtas hem från sählyträningen (sähly=innebandy på finska..)
Har inte på länge hunnit kommentera inne hos er men läser allt vad ni skriver och är sååå tacksam för era fina kommentarer.
I love ya!

1 kommentar:

  1. Näää nu...fick du faktiskt fällen för tian?? senast jag var på ikea stod jag och höll i Ludde men nämndes sedan inte riktigt köpa eftersom jag skulle behöva 2 st.... fanns där flera eller??? Aj du har vänner på chatten den tiden...fast vad vet jag kanske jag också skulle ha det om jag skulle logga in då...;O) Blomkorgen på första bilden är fin!!

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!