24 juni 2011

Midsommar 2011

Inget speciellt fint midsommarväder, inte än så länge i varje fall. Efter en natt av storm och regn
är marken blöt och man har inte alls lust att vara ute. Just nu försöker solen kika fram bland molnen , så hopp finns om en fin kväll.


Denna gröna växt fick jag av svärmor. Eftersom den hade en ful plastkruka och jag inte hittade en snygg kruka att sätta den i, snodde jag bara en gammal kökshandduk om. Band fast den me ett snöre med tjärdoft. Nu passar den bra här i köket!

Vi skall hem till goda vänner och vi tänker inleda sommaren med kräftor. Mums. Älskar kräftor och det kommer att bli många kräftskivor innan sommaren tar slut!


Ännu återstår det att fixa lite till efterrätten, det blir bl a jordgubbar och grädde men dessutom mycket annat gott!


Önskar Er alla underbara bloggvänner en riktigt
TREVLIG MIDSOMMAR!

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!