29 juni 2011

Mitt lilla vitrinskåp

God morgon.
Efter en solig och varm gårdag kunde man ju bara vänta sej en varm och svettig natt... pust!
Trots fläkt i sovrummet har det inte blivit sovet mycket innan morgonnatten..
Idag blir det säkerligen en dag på stranden igen, men innan det vill jag visa er vad som står i vår tambur/hall.

Trähästarna är köpta på loppis och naturligtvis målade

Ett vitrinskåp som kommer från min mormor och morfars hem. I glas-skåpet förvaras de finaste glasen och annat gammalt och värdefullt. Konstigt kanske att det står i hallen, men där är de nära till hands vare sej det skall dukas i köket eller vardgsrummet.


Silverskrinet är morfars cigarettetui som definitivt borde putsas.. I skrinet står mina fina gamla trådrullar som jag fyndade på Åland förra sommaren och mormors gamla spetsar är snurrade runt dem. Sigillerna intill är även gamla släktklenoder.


Mannen gick ut på morgonlänk och jag skall förbereda mej för dagens sol-dos.

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!