22 juni 2011

The Rose Geranimum (Geranimum Gravolens)

Titta vad min snälla vän Cata gav åt mej !
En gammeldagsblomma - Geranimum! Besläktad med pelargonen men är en betydligt äldre släkting.



Hade tidigare i vår frågat henne ifall hon hade denna blomma, eftersom hon är en riktig
trädgårds/blom-människa. det hade hon inte. Men då vi träffades i veckan , överraskade hon mej med denna fina födelsedagspresent.
Tusen tack Cata!


Tycker detta är en riktig "antikkrukväxt" och den är så fin. Den skall jag försöka sköta om med möda och besvär, fast jag definitivt inte har mycket till gröna fingrar.


Hör ni, näst sista arbetsdagen!

Lotta

1 kommentar:

  1. Vilken fin överraskning!

    Önskar dig och din familj en riktigt härlig midsommar!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!