30 juni 2011

Sommarhemmets förtrollning

God morgon!
Tyvärr har vår fina Nikon hakat upp sej och måste iväg på reparation, så fotona kommer en tid framöver att vara tagna med webbkameran. Igår åkte vi ner till biblioteket och jag rusade som vanligt fram till hyllan med inredningsböcker direkt.


Hittade en superfin bok, Kesäkodin lumo= sommarhemmets förtrollning. Boken är skriven av Paula Bagge och hon har själv fotograferat och skrivit under en hel sommar. Bilderna är från vänner och bekantas sommarstugor, hem och trädgårdar. Boken är verkligen inspirerande och fin och proppfull av tips, goda ideér och vackra bilder. I kassen fanns även andra böcker fast den här vann överlägset. Rekommenderar den verkligen.


Idag blev det tidig väckning då dottern skulle på körlektion. Har kanske inte nämnt att hon äntligen börjat. Förra året då hon fyllde 18 var hon inte alls motiverad men det är hon nu. Dessutom jobbar ju jag själv på bilskola så vi har fått allt fixat så fint att hon , om allt går väl, har kortet i sin hand i augusti då skolan igen börjar.
Nu kom mannen med eftermiddagskaffet så nu skall jag njuta en stund på trappan.

Kram

1 kommentar:

  1. jag har inte överhuvudtaget reflekterat över tanken att man kunde hitta inredningsböcker på biblioteket. korkat av mig!
    hoppas det går bra för köreleven!
    kram

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!