26 juli 2011

Vad är detta måntro?

Denna skönhet hittade jag i ett gammalt torp på Åland. På de vassa "spikarna" satt det röda julgransbollar. Dem tog jag genast bort och tänkte -den vill jag ha!


I de små ljushållarna fanns det små ljus och jag tänkte att det var en julprydnad och man skulle kanske sticka röda juläpplen på spikarna.. kanske det jo...


..men varför står det en tupp högst upp? Tuppen hör väl inte julen till, eller...kanske man sticker chokladägg på påsken *fniss*
Jag såg den genast som en fin ställning till mina koppar.. och min mamma tyckte att jag var riktigt av ett geni...


Vad tror ni den är tänkt för?

Lotta

3 kommentarer:

  1. Det var en speciell ljusstake du hittat. Kan nog inte komma på vad spiggarna skall vara till, men den passar ju bra till muggställning :)
    Ha en fin dag!
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Det ska vara röda juläpplen på piggarna till jul! Eller varför inte ha apelsiner? :)

    Blir en fin ljusstake i vintermörkret som lyser upp i jul (och doftar gott om du har nejlikedekorerade apelsiner på ;)

    SvaraRadera
  3. Hej! Va fint du har det. Satt och tittade igenom dina loppisfynd och såg att du hade en ljusstake liknande min som jag hittat i gömmorna på gården. Min har dock äggkoppar där din har piggar... Jag hade den i köksfönstret under påsken. Bra idé att hänga koppar på piggarna men man kan nog fästa lite av varje på dem. Kanske urblåsta ägg?!
    //Hanna

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!