30 juli 2011

Skärgården

Igår var jag bjuden till min grannes sommarställe . Stället låg inte många kilometer från oss och vi åkte 5 minuter båt och , vips var vi ute vid det stora öppna havet..


Vågorna kluckade mysigt mot stranden, måsarna skrek och solen gassade. När vi kom fram möttes vi av ett underbart sommarställe som var fyllt av fina saker och gamla minnen, de små husen var mysigt inrett och det riktigt skrek sommar om hela stället.


Bilderna jag idag visar kommer från grannens egna lilla stuga. Det var blått och vitt, allt i den marina stilen. I huset fanns gamla antika soffor och kommoder som fått lite ny färg på sej, de gjorde sej verkligt fint mot allt det ljusa och annors det så enkla livet i skärgården.


Korgar med dynor , filtar och täcken fanns tillhands när man vill krypa upp i soffan och bara mysa med en kopp te och en bra bok!


Just i denna stuga var havstemat väldigt påfallande och fint.
Man blev bara lycklig när man såg helheten .


Dessa zinkkannor hälsade oss välkomna på trappen. Visst ser det fint ut när de är står där samlade..? Jag älskar ju zink...ni vet.


Vi hade en underbar dag ute i skärgården dit jag hoppas jag får åka på nytt någon gång.
Tog underbara naturbilder på holmen också, dem skall jag visa er i morgon.
Tack snälla Catha att du bjöd oss till ert sommarparadis !

Lotta

2 kommentarer:

  1. Så fint din granne har det på stugan, gillar särskilt den gamla kommoden :)
    Ha en fin helg!
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Ahh gud vilket rart ställe!
    Kram Annica.

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!