20 augusti 2011

Utlottning / Arvonta


Äntligen skall det bli en utlottning. Den här gången i samarbete med snälla Ilona från nätshopen Sateenkaarentaa. Hon sponsorerar utlottningen med två av sina böcker
" Elämää valkoisessa puutalossa" och " Villa Charme".

Reglerna är de vanliga:
1. Skriv en kommentar till detta inlägg
2. Länka med bilden
3. Bli följare av min blogg

Du kan alltså få en, två eller tre lotter

Utlottningen pågår tom 18/9.


Bilden är lånad från boken Villa Charme * Kuva on lainattu kirjasta Villa Charme

Böckerna är smällfyllda med underbar text, ljuvliga bilder och många tips för alla inredningsintresserade och vänner av vackra saker. Det är finsk text i bägge böcker , men ni som bor i vårt västra grannland får ändå massvis med ögongodis i form av Ilonas underbara bilder.

Klicka för att bekanta dej med Ilonas fina butik
Sateenkaarentaa ( Bakom regnbågen )

Bilden lånad från boken Villa Charme * Kuva lainattu kirjasta Villa Charme

Arvonnan aika!
Tällä kertaa teen yhteistyötä nettikauppa Sateenkaarentaan Ilonan kanssa, joka sponsoroi arvontani antamalla kaksi ihanaa kirjaa jonka hän on kirjoittanut;
" Elämää valkoisessa puutalossa " ja " Villa Charme ".

Säännöt ovat seuraavat:
1. Kommentoi täällä alapuolella
2. Linkitä kuvalla omasta blogistasi
3. Liity seuraajaksi

Voit siis olla mukana yhdella, kahdella tai kolmella arvalla.

Arvonta loppuu 18/9 .


Kirjat ovat täynnä ihania kirjoituksia, kauniita kuvia ja monta hyvää vinkkiä sisustusksesta kiinnostuneille ja kauniiden tavaroiden ystäville. Silmäruokaa parhaimmillaan!

Käykää siis tutustumassa Ilonan ihanaan nettikauppaan
Sateenkaarentaa.

Trevligt veckoslut - Ihanaa viikonloppua
Lotta



70 kommentarer:

  1. Kahdella arvalla, kommentilla ja lukijana, mukana. Olen ihastellut noita Sateenkaaren taa blogistin kirjoja, näyttävät todella houkuttavan harmonisilta. Eikun peukut pystyyn, että kävisi tuuri ja pääsisi lähemminkin tutustumaan.

    SvaraRadera
  2. Böcker kan man aldrig ha för många av!
    Tar gärna en lott och har redan länge varit följare (en lott till?)

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  3. Jag kniper 3 lotter!

    Följare sedan länge, och det här är en kommentar ;)
    Länkad till min blogg är du,
    och det allra viktigste...
    jag gjorde rum i bokhyllan för boken;)

    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera
  4. Hej Lotta!

    Oj, vad roligt med tävling!! Fast jag har bestämt mig för att sluta delta pga tidsbrist så gör jag lite undantag o deltar ännu i din tävling för fina prisets skull!! :)
    Så full ranson lotter för mig! :)

    Vår kökskran är tillverkad i Franrike och minns faktiskt inte mera vem som tillverkat kranen (det är ju redan över 3år sedan jag köpte den...) Men minns däremot att jag köpte den från Borgå, TH-Center!
    Är du sååå snäll och ger bort egen plockade kantareller!! Oj, det har jag aldrig hört någon göra!! Väldigt snällt av dig!! Lyckans dina nära o kära!!
    Ha en fin dag!
    Kram
    Pi

    SvaraRadera
  5. Ja, böcker kan man aldrig ha för många av. Åtminstone sådana som ger inspiration :)
    Kommer gärna med i tävlingen men 2 lotter.

    SvaraRadera
  6. Vill alldeles förfärligt mycket vara med i utlottnngen.. Med 3 lotter...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  7. Klart jag vill delta i utlottningen av Ilonas böcker! Har redan en av hennes böcker från tidigare och har beställt flera saker från hennes fina Sateenkaarentaa nätbutik. Har många gånger tänkt att det skulle vara roligt att åka till hennes butik i Äänekoski också. Det är bara lite lång väg.
    Har länkat och blivit följare så jag tar alla tre lotter och hoppas på tur :)
    Ha en fin ny vecka!
    kram Tini

    SvaraRadera
  8. OJ va fina böcker, klart man vill va med :)! Jag tar 3 lotter!!

    Kristina

    SvaraRadera
  9. Hej vännen!

    Någon finska kan jag inte men njuta av vackra bilder är jag duktig på! ;) Jag är gärna med i din utlottning. Jag är redan följare och länkar från vänsterkolumnen i min blogg, 3 lotter tack. =)

    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Hej hittade hit av en slump, vilken fin bok du lottar ut. Den är jag gärna med o tävlar om. Man kan ju som sagt titta på bilderna o fina böcker kan man ju aldrig få för många av :) Kniper 1 lott tack.

    Nu ska jag kika vidare på din blogg

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  11. Kaksin verroin arvontaan. Lukijan ja kommentilla. Sateenkaaren taan kirjoihin en ole vielä päässyt tutustumaan vasta kuin kuvina siellä ja täällä. Ehkä minun jossakin vaiheessa onnistaa (vaikka nyt) ja saan sellaiset kirjahyllyyni. Aina siellä on tilaa yhdelle tahi kahdelle ihanuuksia täynnä olevalle sisustuskirjalle.

    SvaraRadera
  12. Osallistun yhdellä arvalla.
    -päivi-

    SvaraRadera
  13. Oon ihaillu noita kirjoja aikasemmin jo, ois kiva voittaa :)

    -Ellu P.

    SvaraRadera
  14. Ihania palkintoja, kahdella arvalla mukana!
    Blogissasi on tosi kauniita valkuvia!

    Aurinkoista alkavaa viikkoa kaikille!

    Piijja

    SvaraRadera
  15. ÅÅÅ vilken bok, vill gärna ha en lott!!
    Höstkramar!!!
    gunilla.gustafsson@pp2.inet.fi

    SvaraRadera
  16. Kahdella arvalla mukana.Olen jo kauan haaveillut näistä kirjoista.

    SvaraRadera
  17. jag vill gärna delta! har varit följare hur länge som helst - får jag två lotter då?

    SvaraRadera
  18. Kahdella arvalla osallistun minäkin, kirjat kyllä kiinnostavat! :)

    SvaraRadera
  19. Kahdella arvalla mukana. Oon jo pitkään haaveillut ihanasta kirjasta. Yhtään en vielä omista. Ja sateenkaarentaa yksi unelmapaikoistani missä aika pysähtyy :)
    t. Kirsikka

    SvaraRadera
  20. Kahdella arvalla mukana! Olispa ihanaa voittaa tuollainen kirja. Ilonan blogissa niitä juuri ihailin ja kuolasin, hih...

    SvaraRadera
  21. Mukana kahdella arvalla. En osaa linkittää. Löysin tänne Sateenkaaren facebook- sivuston kautta. Ihana blogi!

    SvaraRadera
  22. Jag kommer med med två lotter (följare och kommentator!) . Vad kul de verkar, har länge tänkt skaffa dessa böcker :)

    SvaraRadera
  23. Kahdella arvalla mukana, liityin lukijaksesi mukavaan blogiisi:)
    Voi kunpa onni suosisi minua, palkinto olis niin ihana!

    SvaraRadera
  24. Mukana yhdellä arvalla. Molemmat olen lukenut ja toisen omistan.

    SvaraRadera
  25. Mukana kahdella arvalla, kommentilla ja lukijana! :D

    SvaraRadera
  26. Kaksi onnen-arpaa mukana arvonnassa!
    Todella kaunis blogi sinulla ja löysin tämän Facebookin kautta! Mukavaa ja kaunista syksyä, kera villasukkien ja kynttilöiden! :)

    SvaraRadera
  27. Hej min vän..

    Så kul att hitta en ny blogg. Snor till mig full pott lotter och hoppas på turen, undérbara böcker.
    Nu måste jag susa vidare i din fina blogg.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  28. Hej ....Kul att du ville vara med i min utlottning :o) och nu vill jag förstås vara med i din utlottning....
    Självklart länkar jag dej...3 lotter, tack!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  29. tuun mukaan yhdellä arvalla :D sulla on kiva blogi!

    SvaraRadera
  30. Kahdella arvalla mukana:)Haaveilee ihanista kirjoista,oi oi kun pääsisi niitä lukemaan ja tunnelmoimaan=)

    -Riekonkieppiläiset-

    SvaraRadera
  31. Kahdella avalla mukana, eli kommenttilla ja lukijanasi. Mielenkiinnolla alan seuraamaan päivityksiäsi.

    SvaraRadera
  32. Kiva, kun löysin ihanan blogisi! :)

    Osallistun arvontaan yhdellä arvallani, koska minulla on taas vaikeuksia kirjautua Bloggerin blogeihin ja niiden lukijaksi, eivätkä kaikki kommentitkaan meinaa kulkeutua perille. Saa nähdä saanko tätäkään lähtemään.

    SvaraRadera
  33. Ihastuttava blogi!
    Yhdellä arvalla mukana!

    SvaraRadera
  34. Hej!
    Jag är väldigt gärna med i utlottningen av den fina vinsten. Jag skriver kommentar nu, jag har lagt mig som följare och jag kmmer att länka till din blogg, så då är jag med på 3 lotter, då, kul!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  35. Jga vill gärna vara med i tävlingen. länkar i min blogg.
    ~marita~

    SvaraRadera
  36. Jag vill vara med och tävla.Följer och får 2 chanser....
    gustafsson.57@hotmail.com

    SvaraRadera
  37. Hej där jag uppfyller alla tre kraven så jag vill jättegärna prova lyckan med tre lotter;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  38. Hej!
    Jag är gärna med i din utlottning, har ingen egen blogg så jag kan inte länka, det blir 1 lott för mig.
    Kram Carina/Hjo
    kattarsel@live.se

    SvaraRadera
  39. Jag vill gärna vara med i din utlottning!
    Två lotter till mig, tack :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  40. Lukija ilmoittautuu mukaan ihanan palkinnon arvontaan kahdella arvalla.

    Iloista loppuviikkoa!

    SvaraRadera
  41. Hej!

    Jag kan ju inte finska, men man kan ju alltid lära sig :) men fina bilder får man aldrig för mycket av så jag vill gärna vara med och tävla!
    Tar gärna två lotter!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  42. Så fina böcker vill jag gärna vara med och tävla om! Hoppas på tur med en lott.
    Britt
    britt.jonesig@telia.com

    SvaraRadera
  43. Hej!
    Jag hoppas jag kan få vara med och tävla, fastäng jag bor i Sverige!
    Länkar från min blogg, så två lotter kniper jag åt mig!

    Ha en härlig söndag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  44. Kahdella arvalla mukaan, kiitos. Kirjat näyttävät ihanilta ja syksy jos jokin on juuri selailu- ja uppoutumiskirjojen aikaa. Arvat tulevat kommentoinnista ja lukijana olemisesta siis..

    SvaraRadera
  45. Hej! Jag vill gärna vara med i din fina utlottning :). Jag deltar med två lotter, kommentar + länk.
    Kram/Annie

    SvaraRadera
  46. Hallå där!!Klart jag vill va med på dom fina böckernas utlottning!!!
    Tar 3 lotter och håller tummarna!!
    Ha en fortsatt skön onsdag!!!

    Lotta =0)

    SvaraRadera
  47. Aarteita <3 Ehdottomasti mukana haaveina olleiden kirjojen arvonnassa ja lukijana tottakai!

    SvaraRadera
  48. Fin vinst i din fina blogg! Det är klart jag vill vara med och tar tre lotter, både länkar och följer! ;o)

    SvaraRadera
  49. Tar gärna en eller två lotter. Jag har satt mig på blogloving , jag har ingen blogg än men det ska bli snart. Anette Carlsson.

    nettan.klarg@mail.com

    SvaraRadera
  50. Hej!
    Jag vill gärna vara med i din utlottning.
    Har ingen egen blogg så jag kan inte länka, det blir 1 lott för mig.
    Kram Carina/Hjo
    kattarsel@live.se

    SvaraRadera
  51. Kahdella arvalla mukana :)

    Ihana arvonta ja peukutan itselleni täysillä :)

    Ihanaa syksyä!

    SvaraRadera
  52. Voi miten mukavaan blogiin tupsahdinkaan ja löysinpä vielä arvonnankin täältä!

    Liityin samantien lukijaksikin, joten kahdella arvalla mukana :)

    Iloa syyspäiviisi!

    SvaraRadera
  53. Spennende bøker! Jeg blir gjerne med, og tar 2 lodd. Har ikke egen blogg enda, men det kommer snart :-) Takk for all inspirasjon!

    Laila
    lai-ola@online.no

    SvaraRadera
  54. Hejsan!
    Hittade dig genom att du har lagt dig som följare på min blogg.Tack!
    Jag är väldigt dålig på att kolla på följarna men nu kommer jag helt klart att titta in till dig ofta.
    Själv klart vill jag vara med och tävla. Jag tar 3 st lotter och hoppas på tur.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  55. Klart man vill vara med och tävla. Länkar till dig gör jag också + blir följare.
    Hoppas du har en mindre blåsig dag än vi idag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  56. Hej
    Hittade just din fina blogg
    Vill gärna vara med i din fina tävling ,länkar hos mig till tävlingen och blir såklart en följare,nu ska jag titta vidare hos dig
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  57. Voi mikä palkinto! Ehdottomasta mukana. Toivottavasti onni suo. Mukavaa syyskuuta:)

    SvaraRadera
  58. Oj, jag halkade in av en ren slump...vilken fin blogg! Jag är dessutom gärna med i din fina tävling! Jag kommenterar, blir följare och länkar från min blogg :)

    Ha en trevlig helg :)

    Kram ANna

    SvaraRadera
  59. Underbara bilder är ju fint att titta på då jag inte förstår ett dugg finska. ;P Så jag är gärna med och tävlar hos dig med två lotter.

    Kram Emma (lillsyrran)

    SvaraRadera
  60. Jag är gärna med i utlottningen din, med två lotter, tack. Böcker kan man verkligen inte ha för många, speciellt i hösten.

    SvaraRadera
  61. Slänger in en sista-minuten kommentar ännu ;)

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!