12 juli 2010

Äntligen är sommarlovet här


Hela veckoslutet har vi varit och simmat och solat på någon strand . Vi har haft det grymt hett, 29,5 grader i skuggan... pust stön!
På kvällarna har det blivit kvällsdopp i stadens simhall, som nog är stängd men som har en underbart stor gräsmatta och liten pool för barnen, som man får använda under sommaren.


Där har vi varit på kvällarna för att svalka ner oss. Pojkarna har busat med bollar och simkorvar och vi andra har bara njutit av kvällssolen.



Igår åkte vi till en närbelägen simstrand , där vattnet var 24 grader och vi simmade i många repriser. Emil tyckte först att det var lite obehagligt när det fanns sjögräs o dyl, men vips - vågade han sej i och efter det gjorde han knappt nåt anat än simmade i det varma vattnet!


Idag skall vi ha en strandfri dag - min första riktiga semesterdag...
I stället skall barnen ta det lugt nu på förmiddagen. Emils kompis Kim är tillbaka från landet och de skall leka. Jenny som kom hem från sitt ridläger på fredagen, skall ta det lungt för att sen på eftermiddagen gå och se på Eclipse (för andra gången)..


Jag tänker bara sitta ute på terrassen ett tag, för att läsa och kanske hinna ta mej en kopp kaffe med bästa grannen som åter infunnit sej i staden, efter en vecka i grannlandet på fotbollsturneringar.
Idag är det precis en vecka tills vi åker.... I can´t wait !

2 kommentarer:

  1. jag har inte simmat på flera år, men kanske jag vågar mig i vattnet imorgon, om värmen består...
    ha en riktigt skön semester!

    SvaraRadera
  2. Bilderna visar alldeles tydligt hur skönt ni har det!!

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!