6 juli 2010

Hem ljuva hem

God morgon!
Ville bara kika in och kolla lite
vad ni andra haft för er.
Alla verkar så småningom vara på semester.
Oh, det känns så ödigt att lämna hemma pojkarna
alldeles ensamma, medan vi vuxna är på jobb HELA dagen.


De har inget att göra, inga kompisar är i stan, t o m min mamma, deras momi, som annors
brukar hitta på nåt med dem, är hemma . Hon är ju på Åland.
* * * *
Hittade de här två fotona på datorn och jag tycker så om dem.
Det är såhär jag tycker om vårt hem. Bilderna är tagna på vintern
så därför är belysningen inte den bästa .
Tog nämligen ner våra vita gardiner för tvättning och hängde upp ett
par gardiner som jag älskar. Problemet är bara att de inte alls passar
in hos oss. Nu hänger de där, kanske för att mitt öga skall vänja sej.
Det kommer det inte att göra - och så fort mina vita är torra igen,
far de upp igen.

Tänk att det kan vara så svårt för mej att vänja mej vid nya saker.
Mina vänner brukar säja att jag har en väldig säker smak, och det har jag.
Vet på direkten om jag gillar eller ej och om det passar hos oss eller ej.
Kan bara konstatera att det nog är det vita och det ljusa som gäller hos oss.
Vitt är så fint- när allt är vitt runt omkring, är det ju
så himla lätt att piffa upp det med någon annan färg.
För mej är det i vardagsrummet ljusblått, i köket mörkblått, i sovrummet brunt ,
i pojkarnas rum ljusblått och i Jennys rum lime.
Märkte dessvärre att Jenny tagit med sej kameran på lägret, så jag kan inte fota något alls under veckan. Får använda gamla foton under tiden ( dem finns det ju av på datorn, vaikka huru mycket ( = fast hur mycket).
Nu blir det lite jobb igen. Skall gå en sväng ner till butiken och köpa lite frukt till lunch.
Vet ni - för tilfället är det helt mulet här - va?
Hur blev det nu så?
Herregud - nu öser det ner!

5 kommentarer:

  1. Mullakin on aikaa lukea sun blogia töissä. Olen päättänyt ottaa nämä vikat päivät ennen lomaa ihan rennosti ja jopa surffaan työaikana...

    Olisiko mahdollista meidän käydä ensi viikolla (jos sattuu tulemaan pilvinen päivä) vaikka Kasvihuoneilmiössä?
    Eya

    SvaraRadera
  2. No kiva että teilläkin otetaan rauhallisesti joskus ;).
    Täytyy katsoa jos ehdin Kasvihuoneilmiöön asti... mutta ainakin Ikeaan *hahaha*.
    Töissä ei ole paljon tekemistä - yritän vaan saada asiat hoidettu ennen torstaita.
    -Lotta-

    SvaraRadera
  3. Du har alldeles rätt i att med enkel vit bas så är det så härligt att tillföra någon färg här och där och precis som hos er tom olika färger i olika rum. Några dagar kvar Lotta sedan får du glädja dina söner :)

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt det ser ut! Man längtar ju nästan till mörka kvällar, te och tända ljus!
    Och tack för att du uppmärksammat mitt firmastartande! det värmer!
    Kram, Lotta

    SvaraRadera
  5. Ser så mysigt ut!
    Jag gillar också vårt hem vintertid med massor av smålampor och ljus tända.
    Fast just nu älskar jag det hur det än ser ut, efter en vecka i en trång husbil, haha!

    Må så gott!

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!