13 april 2011

Mina vårblommor

Är fortfarande väldigt hostig och idag började snuvan... har kännt mej riktigt sjuk idag . Skall försöka orka med morgondagen ännu , sen får jag vila upp mej igen.
Köpte för ett tag sen lite vårblommor hem.


Det blev två små Bellisplantor . De är spröda och små men väldigt söta och tacksamma. Skall plantera ut dem genast när det blir lite varmare.


Hittade i samma växthus en ranunkel , en sort som växer i kruka. Köpte en ljusgul. Har inte tidigare stött på dem men gillar denna blomma. Hoppas den håller sej länge.


Ranunkeln är en riktig gammaldagsblomma. Den är släkt med vitsippan och det tycker jag man ser ganska bra på bladen (fast här på bilden tycks inte bladen synas).


Kram till er alla!

Lotta

1 kommentar:

  1. fina vårblommor. jag gillar ranunkeln, fast själv har jag bara den i evighetsvariant ;)
    hoppas snuvan ger med sig till helgen!
    kram

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!