18 april 2011

P E A C E

Så kom då dagen då vi finländare röstade. Det var riksdagsval och storasyster fick rösta för första gången. Tillsammans gick vi till röstplatsen i vår stad och gav vår röst. Spännande både för mor och dotter. Slutresultatet blev ju inte riktigt som man hade hoppats, men vi får väl se framåt och hoppas på det bästa - att vi får det bra här i vårt land!


Denna tuffa dyna hittade jag i misstag inne på Tiimari. Behövde få en 5 e växlad och sprang in i första bästa butik. Denna fastnade i mitt öga och fick följa med hem. Och kostade lite gjorde den (som jag skrev tidigare,måste få en femma växlad....). Tror det var 3 e. Med innerkudde.


Passar perfekt i soffan med de andra kuddarna.


Idag är det veckans längsta dag, måndag. Skulle helst vilja stanna hemma idag och städa. Märkte när jag gick upp till övre våningen att nån tydligen klampat in med sandiga/leriga skor, för nu är rosk i hela trappan...och det är inte najs för mej som tassar barfota här..... .

I helgen blev det utevistelse för hela slanten. Emil fick äntligen sin nya 24" cykel, som vi så länge sökt! Han har cyklat dagarna i ända. Max fick inspiration att sätta ihop trampolinen och den står nu redo för sommaren. Jenny kom hem från skolan redan på torsdagen och hon har hunnit med två turer till stallet ( två ridlektioner + hjälpt till med hästarna under söndagens tävling ). Jag själv har krattat och tagit fram utemöblerna. Ser så mysigt ut. Snart får man börja plantera . Vi skall göra terrassen extra piffig i år , eftersom Max blir konfirmerad i slutet av maj och då minsann skall det vara solsken och vi skall kunna njuta på terrassen, eller hur ? Dessutom var det i går Lions -loppis där jag varje år brukar fynda. Det gjorde jag även i år. Bilder av dem kommer senare.
Nu skall jag göra mej i ordning inför veckans längsta dag!

Lotta

1 kommentar:

  1. Verkligen en tuff dyna! Ett superfynd! Ibland ramlar man över fynden så där bara och då känns det ju extra trevligt ;O)

    Kram Gugi

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!