25 oktober 2012

Ett pojkrum

Hos Inspirationsfabriken är det denna torsdag som tema "barnrum".
Idag ser ni ett bildcollage från vårt nyinredda pojkrum. 
Här gäller svart, vitt och zink. Rummet är maskulint och industriellt inrett och är i bägge pojkarnas smak.


Både 11- och 16 -åringen har själva valt tex gardintyget. 
Förvaraingslådorna på Ikeas metallhylla gjorde jag själv av några överblivna lådor med lock. Den ena täckte jag med vitt silkespapper och sedan limmades siffror på. Den andra är överlimmad med tidningskolumner och sedan är hela lådan plastad med kontaktplast. Kan berätta att de döljer massor med "bråte"
Den svarta taklampan är Ikeas billiga Melodi taklampa (6,99 e) som jag spraymålat i matt svart. Snygg va?

Ifall ni vill förnya era barnrum kanske ni vill få ideer och inspiration - då är det bara att klicka in hos Fabriken. I kväll skall det bli bloggträff av det kuligaste slaget. Berättar mer i nästa inlägg.


3 kommentarer:

  1. Det ser kiva ut hos pojkarna :)

    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera
  2. Jag GILLAR det svartvita, storgillar!! :)

    SvaraRadera
  3. Snyggt, passar verkligen ett kill rum.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!