19 oktober 2012

Fredag fylld med pyssel

Åter igen fredag. Har spenderat dagen med att göra lite DIY (inspirerad av gårdagens torsdagstema i Fabriken). Trots bilden har dagens fix & don inget med målning att göra. Igår passade jag på att städa ett skåp och då hitatde jag lite oljemålningsgrejor. Tyckte de var så coola så jag bestämde att "ställa ut" dem.


Där fanns både staffli, taveldukar, penslar och massor med oljefärgstuber. Dessutom hittade jag också en gubbe i trä som man kan ta efter då man målar människor. Blev riktigt målarsugen. Är i n t e bra på att rita och måla (alltså, klotta med vit färg förstås - det kan jag ju) men dottern är en suverän tecknare så henne kanske jag kan uppmuntra att måla mej några fina tavlor.


Vad jag gjorde idag för DIY skall ni få se i morgon eftersom kameran hela dagen har varit på Helsinki International Horse Show (där den för övrigt varit sedan kl 08.00 - klockan är nu 17.45 ). Så mycket kan jag avslöja att mina fingar är röda och fulla med sår och nästan sönderbrända ...

Önskar er alla en härlig fredagskväll



Puss & Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!