25 augusti 2009

Föräldra-barn träff i ettan

Hij!

Igår blev det en synnerligen lååång dag. Då jobbdagen äntligen var slut klockan 17.30 for vi direkt ut till stadens rekreationsområde. Där finns det en stor villa, Villa Frosterus som staden hyr ut till intresserade.
Nu hade vi enbart bokat bastun, där de flesta barnen värmde sej efter simning i havet och resten av tiden grillade vi och hade det trevligt. Vi hade tagit med oss grillkorv, saft, kaffe, kex samt lite godis. Solen sken och det var kul att träffa de andra barnens föräldrar. Läraren var oxå där så jag hann även tala några ord med henne om Emils skolstart.

Många av barnen och föräldrarna kände jag redan sedan tidigare men några var helt obekanta. De är alltså 14 barn i klassen, 7 pojkar och 7 flickor.
I morgon är det dags för sjuorna att åka på äventyr under skoldagen. Alla 7:or åker till ett närliggande friluftsområde där de skall lära känna varandra. De har äventyrsbanor och andra roliga uppgifter som de skall göra tillsammans , allt för att lära känna varandra. På eftermiddagen åker även föräldrarna dit och då gör man saker tillsammans och barnen visar några av sakerna som de gjort under dagen. På det sättet lär även föräldrarna känna varandra lite grann. Var med om samma sak då Jenny började sjuan för tre år sen. Roligt skall det bli.
Sedan lite inredning. Har inte fått någonting gjort på ett tag hemma. Flera saker som jag borde gjort under semestern har bara inte blivit av. Målande , få hyllor på plats osv...allt ogjort. Men vet ni vad? Från och med september skall jag, Lotta, vara ledig på fredagarna. Det skall bli min egen dag då jag skall göra att mitt eget. Bla då fixa och dona. Jag kommer alltså att jobba 4 dagar och har förkortat min arbetstid eftersom jag kommer att vara med Emil efter skolan ( min mamma tar hand om honom de andra dagarna efter skolan - inte fredagen.)
För övrigt blev hon opererad igår, allt gick bra, de sprängde sönder stenen. Tänk, hon åkte till sjukhus på onsdagen ,förra veckan och nu nästan en vecka senare gjorde de något... I morgon skulle det ha varit exakt en vecka... stön.


1 kommentar:

  1. Hej lotta

    HÄRLIGT med en alldeles egen dag:)
    Och fredag var ju inte helt fel:)
    Men nog tog det tid för din mamma att bli opererad, stackare:(
    Ha en fortsatt trevlig vecka
    Kram Sari

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!