1 augusti 2009

Litet vitt hus - I love it !

Hejsan!
Igår var det farfars begravning. Det var en fin och jordnära välsingnelse med enbart den närmaste släkten. Jenny var ju på läger så hon kunde ju tyvärr inte vara med men pojkarna var där och trots vissa svårigheter att sitta stilla ( Emil ;) ) så klarade de sig riktigt fint. Det var ju första gången som de var på begravning. Efteråt for vi på "minnestund" till farmor där vi blev bjudna på mat och kaffe. Fast det var ledsamt var det samtidigt väldigt trevligt att träffa släktingarna som bor lite längre bort.

*****************

Nog om det. På tordagen då jag var sista dagen på jobb innan semestern, visade min arbetskompis ett hus som hans bekant tänkte köpa. Kollade på kvällen in det ännu en gång , eftersom jag blev helt förälskad och kan inte låta bli att tänka på att det är ett sååå fint hus..
Alldeles för litet för oss ( inte för att vi skall köpa hus ;) ) men ifall att jag skulle så skulle det här vara perfekt! Huset är inte större än 73 m2, men verkar mycket större. Stilen går lite i New England-stil, lantligt och VITT !
Huset omringas av en underbar stor grön gård, ekar i massor... på samma tomt finns garage och ett utehus. Här kommer några bilder inifrån. Det är nästan så jag kippar efter andan när jag tittar på dem.. så luftigt och fint.

Vit pärlspont på väggarna, vita stora fönster där ljuset forsar in ( fula små värmebatterier...)
Takbalkar i vitt, pelare och små mysiga vråer i så gott som alla rum..


Vinden /loftet ! Jaa, där skulle man ju direkt bygga ett sovrum. Dörren går direkt till balkongen. Tänk att sitta på där med ett glas vin eller en kopp te..

( alla bilder från huset är från www.aktialkv.fi )
Ja, vet ni! Det var ju precis som om jag skulle ha designat och byggt det. Bättre kunde det inte vara..jo lite större förstås -men annors....
Ikväll skall det bli sommarens första kräftor ( och en och annan snaps....). Det blir tillsammas med goda vänner och barn. Vi har alltid roligt tillsammans - säkerligen även i år.
Skål på er,


1 kommentar:

  1. Tänker på dig.... Men sicket underbart hus!!! förälskad jag med...Tror du man kan sätta barnen och mannen i ett annat hus i närheten? ;)

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!